My visited countries

Posted 2011-01-29 19:47 by

Overzicht van de landen in de wereld die ik tot nu toe heb bezocht.
Overview of the countries I have visited so far.

Mendoza wijnen

Posted 2011-01-29 15:15 by

UPDATE nu met foto’s

Na een prima busrit komen we ‘s morgens in Mendoza aan. Na een paar minuten vinden we de chauffeur van onze transfer en zijn we op weg naar ons laatste hotel van deze reis.

Van Gravel naar Asfalt

Posted 2011-01-19 22:18 by

UPDATE nu met foto’s

De weersverwachting die Marcel (van Patagonia Basecamp) ons heeft gegeven blijkt te kloppen. Als we ´s morgens de gordijnen openen van onze heerlijke luxe kamer komt de regen met bakken uit de hemel.

Carretera Austral

Posted 2011-01-15 00:19 by

UPDATE nu met foto’s

Het idee om vanuit Los Antiguos naar Chile Chico te rijden en daar de ferry te pakken naar Puerto Ibanez moeten we laten varen. De ferry vertrekt pas ‘s middags om 16u en dat is ons te laat. We kiezen er voor om, op aan raden van de locals waaronder een Argetijn met Nederlandse ouders, de R265 vanuit Chile Chico te nemen en dus tegen de klok in om het een na grootste meer van Zuid Amerika te rijden.

Ruta 40

Posted 2011-01-14 23:52 by

UPDATE nu met foto’s en de Perito Moreno gletsjer

De ochtend na onze aankomst in El Calafate worden we opgepikt door de bus die ons naar de Perito Moreno gletsjer zal brengen. De airco in de bus is van de categorie aan/uit en in de ‘aan’-stand worden we voorbereid op een meerdaagsverblijf ver onder het vriespunt. Goed afgekoeld komen we dan ook aan bij de boot die ons op het Brazo Sur meer tot bij de gletsjer zal brengen.

Torres del Paine

Posted 2011-01-10 02:24 by

UPDATE nu met foto’s

Vanuit Rio Verde vertrekken we met regenachtig weer naar Puerto Natales. We rijden nog ongeveer 30 km gravel weg voor dat we de verharde weg (ruta 9) noordwaarts oprijden. Vlak voor het einde van de gravelweg komen we in een zee van schapen terecht.

Tierra del Fuego

Posted 2011-01-05 02:27 by

UPDATE nu met foto’s

Na een korte nacht zijn we goed aangekomen in Ushuaia, alwaar we direct werden opgepikt, maar bij het verkeerde hotel werden afgezet… Het waren de achterburen waar we moesten zijn.

Buenos Aires

Posted 2010-12-31 15:07 by

UPDATE nu met foto’s

Na een lange, maar goede reis zijn we aangekomen in Buenos Aires. Daar werden we opgewacht door onze transfer naar het hotel. ‘s Middags om 16 uur was al direct onze eerste kennismaking met de stad: een twee uur durende tour met gids.

Argentinia and Chili 2011

Posted 2010-12-08 22:50 by

Een overzicht van de plaatsen die we zullen aan doen tijdens onze trip naar Argentinie en Chili.

Ardennen

Posted 2008-01-04 13:13 by

Na alle Kerst drukte waren we er echt even aan toe. Een korte vakantie in de Belgische Ardennen.

Shanghai

Posted 2007-07-12 00:53 by

Met foto’s!

Aangekomen in Shanghai pakken we de taxi naar Robert & Yvonne. Het is in de middag, maar gelukkig kan Robert thuis werken. We hoeven dus niet de hele middag met de toch best zware rugzakken door Shanghai te banjeren.

Lampionnen en terrassen

Posted 2007-07-04 06:54 by

Nu met foto’s!

Op het vliegveld van Lijiang worden we al opgewacht door de chauffeur die ons naar het hotel zal brengen. Het is ondertussen acht uur ‘s avonds en nog steeds warm (ongeveer 28 graden). Een welkome afwisseling na de koude avonden in het noorden van china.

Yakherders en grasvlakten

Posted 2007-06-25 14:02 by

Nu met foto’s!

Even na aankomst op het vliegveld van Lanzhou, ontmoeten we onze chaufeur. Met de Chineze variant van een 4WD, merk Great Wall, gaan we op pad voor de 6 uur richting Xiahe.

Beijing

Posted 2007-06-13 18:59 by

Nu met foto’s!

Op de dag van vertrek hoeven we gelukkig pas in de middag op Schiphol te zijn…..

China - here we come

Posted 2007-06-05 00:06 by

Nog een kleine week en dan beginnen we aan onze China reis. We vinden het spannend en kijken er erg naar uit. Hier een voorproefje…

Dublin

Posted 2007-04-03 01:33 by

Maar goed….Dublin dus. Regelmatig ben ik op bezoek bij RaboDirect.ie voor het werk. Het is dus snel bedacht om daareens een lang weekend van te maken. De uitvoering van het plan liet echter lang op zich wachten. Toch was het in een weekend begin maart eindelijk zo ver.

Costa Rica movies

Posted 2006-10-31 00:23 by

Hier zijn een tweetal filmpjes van Cosa Rica van enige vulkanische activiteit bij Rincón de la Vieja.

Costa Rica foto's

Posted 2006-10-23 01:11 by

Eindelijk dan de foto’s!

Costa Rica

Posted 2006-08-21 21:39 by

Nog twee nachtjes slapen…en dan Costa Rica!

Zuider eiland

Posted 2006-07-25 01:13 by

Vanuit Nelson gaan we naar het Abel Tasman park. Met de watertaxi worden we afgezet aan de kust en lopen we twee tracks. Wat is het hier mooi! Witte stranden, helder blauwe zee, groene bebossing en ook nog erg mooi weer…

Noorder eiland

Posted 2006-07-25 01:12 by

Aan de andere kant van de wereld ben je niet zomaar, dus na zo’n 34 uur vliegen met een tussenstop in Kuala Lumpur, komen we toch wel enigszins moe in Auckland aan….