Dublin

Posted 2007-04-03 01:33 by

Het zijn drukke tijden. Niet voor niets (of juist wel ;-) wordt dit bericht pas bijna een maand nadat we in Dublin zijn geweest geplaatst.

Maar goed….Dublin dus. Regelmatig ben ik op bezoek bij RaboDirect.ie voor het werk. Het is dus snel bedacht om daareens een lang weekend van te maken. De uitvoering van het plan liet echter lang op zich wachten. Toch was het in een weekend begin maart eindelijk zo ver.

Nadat ik er al twee dagen was voor mij werk, kwam Judith vrijdagavond in Dublin aan. Met een huurauto rijden we vervolgens richting het hotel. ‘s Avonds eten we in het Temple Bar district in een verder goed maar erg luidruchtig restaurant (Fitzers). Na het eten zijn we nog enkele bars en clubs langsgegaan om tot in de kleine uurtjes van het nachtleven in Dublin te genieten.

De volgende ochtend niet al te laat (want anders mis je het ontbijt) opgestaan. Na het lekkere ontbijt (alleen de scrambled eggs moet je laten staan) zijn we de stad in gelopen om eens goed rond te kijken. Grafton street, St. Stephen’s Green, Dublin Castle en nog veel meer. Absoluut de moeite waard.

Tegen het eind van de middag zijn we richting de Wicklow Mountains gereden ten zuiden van Dublin. Na ongeveer een uurtje komen we aan bij ons B&B (Barraderry Country House – Kiltegan, Co. Wicklow). Een hele mooie stek! Het mooie huis is goed gerenoveerd en de kamers zijn prima. We hebben de ‘blauwe’ kamer. Het kan niet beter, Judith is helemaal blij.

De volgende ochtend doen we rustig aan met opstaan. Helaas is het een druilerige dag. Door de laaghangende bewolking kunnen we niet ver kijken. Na het ontbijt stappen we in de auto voor een toertocht. De wandelschoenen gaan mee, maar door het miezerige weer zal het daar niet van komen. We zien veel van het gebied ten zuiden van Dublin. In Bray (aan de oostkust) stappen we uit en is het zelfs even lekker weer. Toch even tijd voor een korte wandeling langs de klif.
In een plaatstelijke pub nuttigen we een lichte snack en ondertussen kunnen we meegenieten van de rugby wedstrijd tussen Engeland en Frankrijk (in het kader van de Six Nations Cup). Het laat zich raden dat de Ieren, die geen moment onbenut laten om zich af te zetten tegen de Engelsen, helemaal niets moeten hebben van de Fransen en dus massaal de Engelsen steunen. ;-)
Aan het eind van de dag komen we weer terug in Kiltegan en genieten we van de avondmaaltijd in een pub een dorp verderop.

De volgende dag herhaald zich het ritueel van de dag ervoor, met nu het verschil dat het mooi weer is! Helaas moeten we begin van de middag al weer het vliegtuig nemen, dus heel veel dag is er niet meer vrij te besteden. Met het mooie weer besluiten we een deel van de rit van gisteren nog eens over te doen maar nu met uitzicht. Wat een mooi gebied!
Nog net op tijd realiseren we ons dat het vliegtuig niet op ons gaat wachten. Met iets meer snelheid dan de gemiddelde Ier gewend is (vermoed ik uit de reacties van mijn medeweggebruikers tenminste) bereiken we het vliegveld en leveren we de huurauto in.

We halen dus nog op tijd het vliegtuig en na een uurtje zijn we weer terug in NL. Net op tijd om aan te sluiten in de spits van maandagavond terug naar huis. Kon het leven maar één groot lang weekend zijn… ;-)

Voor de foto’s klik je hier.